måndag 21 september 2009

Ny sängplats!

Om det fungerar så har Sebbe en ny sängplats! Han har börjat ta så mycket plats i sängen trots att han är så liten så nu fick jag nog. Jag får max 40 cm av sängen medan Sebbe och hans pappa delar på resten av våran 180 säng. Sover som en liten packad sardin :)

Så idag så skruvade jag bort ena långsidan av Sebbes spjälsäng, ställde den längst in mot väggen och tryckte upp våran stora säng mot den lilla sängen. Så Sebbe når mig från sin säng och jag når honom, han kan lixom åla över till våran säng. Blev kalas bra, Sebbe sover redan nu med överkroppen i sin lilla säng och rumpan och benen i min. Söt! :) Ska prova inatt och se om det fungerar! Håll alla tummar ni har så kansk ejag kan få lite mera sömn på nätterna :)

I går så var det höhämtning och det gick bra, fort gick det, trots att en av tjejerna försvann efter halva hämtningen. Skumt! Vi är så få kvar nu att vi är beroende av varandra. Men men, det gick bra ändå!

Efter det så tränade mamma och Erica Tritlabus i en rundkorall, gick bra. Sedan släppte dom lös Tritla, Frami och Tuvan på volten så dom fick springa av sig och mamma var helt imponerad av Framis galopp. Han är tydligen mega snabb! Härligt, ser fram emot att rida in han sen. Har SUPER fin svävande trav också hoppas att det finns kvar under ryttare bara!

Nu så ska jag äta lite mat innan Sebbe och jag beger oss ner till Öppna Förkolan och är lite sociala :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

hej
det ser ju jättebra ut. Hoppas att det funkar bra i natt oxå
Ha det gott kramar Marianne

Anna sa...

Ja, det hoppas jag också :)