fredag 25 september 2009

Nu händer det grejer!

Igår lärde sig Sebbe att sitta! Hel coolt.Vi var på öppna förskolan så satte jag han på golvet mellan mina ben och han satt jätte länge innan det vickade åt sidan. Provade hemma igen och idag, han sitter riktigt länge och parerar rätt bra om det blir litefel vikt.Duktig min lilla pojk, 5,5 månad. Ska jag skriva upp i hans "första bok". :)

Idag var vi på lunch hos min pappa. Jag, Sebbe och min storebror, var mysigt. dock var jag mega trött. Sebbe har slutat sova på nätterna. Han somnar mellan 20-20:30 och sen vaknar han halv tolv och är JÄTTE arg och skriker. Funkar inte att ge han nappen längre, han skall ammas tycker han och så har det varit nu i två veckor så jag orkar inte hålla på att kämpa med nappen längre utan ammar honom, sen så är det amning varannan timma tills vi går upp vid 7. JAg är så trött att jag inte fungerar normalt längre, hoppas att det är tänder på gång så att det inte kommer vara så här hela tiden utan bara är en övergående fas. Att ställa hans säng bredvid min fungerade bara första natten, då sov han 6 timmar i sträck, DET VAR SKÖNT! Synd att det bara var en natt!

Hade min storebror och hans Sandra på middag här igår, var mysigt. Fick veta att dom ska gifta sig den 7 augusti nästa år. Jätte kul tycker jag! Jag och Andreas satsar på ett vinter bröllop, helst skulle jag vilja ha det litet och enkelt med bara familjen, men då blir väl släkten besviken. Får se vad vi kommer fram till.

I morgon skall vi eventuellt till Örnäs och titta på tävlingar, hoppas att Sebbe är på bättre humör än han varit idag!


Inga kommentarer: