måndag 14 september 2009

Min läromästare!

Jag har äntligen fixat scanner! Vilken lycka och jag provade med att scanna in kort på min läromästare, min älskling, mitt hjärta! Stormur! Våran första islandshäst. Min bebis! Mamma köpte han när jag var..hm..7 eller 8. Jag gick 1 år på ridskola sen så var det bara ut i skogen på denna häst! Helt otroligt att mamma vågade släppa ut oss själva...hihi... men det gick bra, Stormur var så otroligt snäll med mig, vi red alltid samma väg och han visste precis på vilken sträcka det var vilken gångart och visste precis vart alla hinder i form av bommar, grenar och diverse var. :)

Korten är från våran första kurs ihop, en ungdsoms helgkurs på Husbyöhn. Stormur var en riktig buse och jag satt som en liten fluglort på hans rygg. Han varvade de andra ekipagen, hoppade över staketen, valde gångart helt själv. :)

i 15 år fick vi h Stormur, halva hans livstid med andra ord. Han fick springa över till de evigt gröna ängarna när han var 30 år. HAn blev gammal så fort, vi red han till mag 2005, då fick han "sommarlov" och han led! Han var ingen häst som bara ville gå i hagen och skrutta, han ville vara med. Så det bästa för honom var att få somna in i augusti 2005. Han hade blivit gammal så fort!

Stormur, Du fattas mig!


Inga kommentarer: